сряда, 16 май 2012 г.

Бременна в 30 седмица


Не е за вярване! Вече съм в 30 седмица и 4 дни от бременността, ден 214. Остават 66 дни.


и вече мога да си слагам чашка на шкембето или пуканки.. хаха!


Бременност - 30 седмица във факти:


Прегледи:  изследвания /кръв, урина, сифилис, хапатит B, СПИН/ - всички резултати от изследванията ми са супер!
Женска консултация (включва ултразвук разбира се)
Мама: чувствам се доста наедряла, и като че ли леко подута. Килограмите са +2 за последния месец, към момента тежа 64 кг. Преди да забременея бях 55 кг. Това прави +9 кг. до средата на 7ми месец от бременността.
Бебе: продължава да наддава тегло, в момента е около 1 кг и 500 г, и е висок 37 см. През предстоящите седмици се доразвиват белите дробове и мозъкът.
Продължава с акробатиката. Някои ритничета са дори леко болезнени. Пространството му в коремчето става все по-тясно, всяко негово движение - все по-осезаемо. Получавам доста болки при определени движения на бебчо.
Красиви мигове: На ултразвуковия преглед видях как малките ръчички на бебенцето са хванали пъпната връв и си играят с нея. Щуро, нали?
Имахме и няколко уикенда с любимия, които прекарахме заедно и хубаво, сред природата, мечтаейки за бъдещето. Наслаждавам се на всеки миг.
Симптоми:
1. Леки контракции. Усещат се като стягане и втвърдяване на корема за няколко минути. Трябва да продължа приема на Магнерич, 3 пъти по 2 таблетки.
2. Имах еднократно една силна болка (можеби е било контракция, но аз я усетих като болка в целия корем, усещаше се като преди цикъл, в продължение на 20 мин. Взех магнезий (Магнерич) и Ношпа и легнах мигновено). Лекарката каза, че понеже бебето е обърнато с главата надолу, притиска доста органи и затова ме боли...  има логика.
3. Киселини; гадене от време на време.. явно симптомите от първия триместър напомнят за себе си; Четох някъде, че няколко бадема помагат срещу киселините, трябва да опитам.
4. Усещане за тежест;
5. Болки в кръста и гърба; Бърза умора при ходене и изкачване на стълби, задъхване.
6. Споменах ли липсата на сън? Вероятно, защото не мога да си намеря подходяща удобна поза, вероятно заради ставането по няколко пъти нощем до WC. 
Какво ново: сменихме малката си ретро количка с голям семеен автомобил (с голям багажник, който да събира всичко, когато сме на път). Не беше най-точният момент за такъв разход, но пък пътешествията са ни любими и с новото човече трябва да се чувстваме комфортно на пътя.
Покупки: бебешка количка и кошара за спане! Много им се радвам, можете да ги видите тук и тук. Остават още малко покупки и вече сме напълно готови за посрещането на новото човече.
Тревоги: приближаващото бавно, но сигурно раждане. Не бих казала, че е страх, по-скоро притеснение от неизвестното, което предстои.
Храни: каквото и да хапна ми се появяват киселини - особено вечер и предимно - в легнало положение. Това е най-неприятният симптом до момента! Имам чувството, че ми 'изгаря' хранопроводът.
Иначе, залагам на салати и постни манджи (затова и хемоглобинът ми продължава да е на долна граница, нисък). Магданозът е нещото, за което 'умирам' напоследък. (по принцип не присъства в менюто ни, тъй като мъжът ми е алергичен към пресни зелени подправки, е, не му понасят по-скоро). Ям още тиквички, печени картофки, киселно мляко, зелен боб, риба, пълнозърнест хляб, ориз със спанак, мноооого банани.
Пия около 2 литра вода на ден. Понякога чак 'препивам' от нея и ставам като балон.
Десерти: преди дни изядох цял шоколад и ми стана лошо, буквално за секунди изчезна от опаковката... недомислена постъпка - не правете това удома!!!

Това е засега от 30-та ми седмица. Ако се сетя за още нещо, ще пиша отново..
След месец съм отново на преглед, след прегледа пък, ще започна да посещавам АГ всяка седмица и да се подготвям информативно и психически за раждането.. има време дотогава...
благодаря ви, че наминахте...

2 коментара:

  1. Поздравления за смелостта да опишеш състоянието си ,предполагам че ще е полезна на доста бъдещи мами,който се питат това дали е нормално да ми се случва,ами това(съдя по моята супруга)

    ОтговорИзтриване
  2. Blagodarya! Ne se iziskva osobena smelost za edna bremenna da spodeli vsichko tova, s po-skoro otkrito sarce I jelanie da bade polezna na drugi badeshti maiki. Uspeh na saprugata vi, badete do neya I ya podkrepyaite, za da se chuvstva spokoina :)


    ОтговорИзтриване