четвъртък, 17 май 2012 г.

Бебешка количка


Привет мили читателки и почитателки на моя блог. Време е да ви разкажа как избрахме бебешка количка. Имахме няколко критерия:

1. Комфорт за бебето - да е достатъчно просторна, комфортна както за новородено, така и за последващи месеци (до година и половина, две). Има толкова тесни за детето колички, че буквално се измъчва вътре в нея като стане на една годинка.
  • достатъчно пространство да се облегне спокойно, да спи или оглежда света наоколо;
  • степенка за крачета на летния вариант;
  • достатъчно позиции на облегалката, вкл. и за спане (легнал вариант);
2. Сигурност за бебето
  • стабилна рама на количката;
  • стабилно закрепяне на кошовете;
  • закопчаване с колани;
  • стабилно движение на количката, без да се клати, прекатурва настрани при по-сложни маневри (този критерий ме накара да се откажа от триколка, пробвахме няколко, дори в един от магазините преобърнах една триколка, много нестабилни ми се сториха, е зависи и от класа де; ние определено търсихме по-нисък клас)
  • сигурна спирачка на колелата;
3. Цена - покрай новото бебе има много разходи, раждането и прегледите също са голямо перо, така че цената на количката е от определящо значение.

4. Комфорт за майката - комфортът за родителите като цяло е много важен, тъй като след като се появи малкият наследник, целият свят започва да се върти около него:
  • лека конструкция (горе-долу до 10 кг. се считат за леки), алуминиева за предпочитане;
  • удобна кошница за багаж отдолу (както за пазар, така и за принадлежностите на бебето);
  • чанта - при нашия модел, чантата е включена в комплекта. Страхотен бонус! В нея ще събирам всичко необходимо за разходките ни;
  • реверсивна дръжка;
  • лесно сгъване;
  • компактно сгъване за побиране в багажника на колата;
  • маневреност на гумите;
  • сваляема перяща се тапицерия;
5. Терен, по който ще се движи:
  • разбитите софийски тротоари и алеи (колелата на количката са по-големи, за да минават по-лесно през дупките);
  • паркове
  • пространството около вкъщи - нямаме стълби и неравности наоколо, от входа се влиза директно в асансьора (важно е, че се побира и в самия асансьор);
6. Всички кошове! - искахме да си има и кош за новородено, и летен вариант и кошница/седалка за кола (ако може и трите включени в приемлива цена). В крайна сметка купихме само кошницата отделно, но за прилични пари.

7. Цвят - тъй като част от аксесоарите, които имаме са свързани с rock star стила, държах количката да е тъмен цвят и същевременно универсален (живот и здраве се надяваме второто бебе да е момиченце и да използвам част от закупените неща за него); Избрахме черно/сиво. Единственият недостатък е, че лятото ще я напича много слънцето, но ще "гоним сенките" :)



Марката е Bertoni. Моделът е Astra Black Space Lines 2012.
Допълнително уточнявам, че все още нямам реални впечатления от количката, но отговаря на критериите, които имахме. Надявам се да оправдае очакванията ми.

благодаря ви, че наминахте...

4 коментара:

  1. Здравей, Наде! Искам да те попитам за мнението ви за количката, която имате и дали оправда чоакванията ви. Предстои ми да ставам мама през април и модела, който сте закупили вие ми допада много! Благодаря предварително!
    Поздрави, Надежда, Пловдив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет и на теб Наде! Радвам се да се запознаем, макар и виртуално :)
      Така, ето моите коментари за количката ни:

      1. Кошница - не съм я ползвала, защото свода на гръбчето е прекалено извит и Боби все плачеше като го сложа там, явно не му беше удобно. Подлагах одеалце, за да го изравня, но пак не ставаше. Така че - въобще не ми свърши работа! Моят съвет е да не купувате кошницата... като ходите на консултации и пътувате, си ползвайте големия кош за новородно - той е най-удобен и за бебо и за вас (има си дръжка).
      2. Кош за новородено - ползвах го 5 месеца нон-стоп. Много съм доволна. Боби си пътуваше в него (връзвах самия кош с колана). И за пролетта и лятото ще ви свърши работа, макар че е подплатен дебело, ще возиш бебко по боди и само с тънко одеалце, за да не се спарва много :) Та този кош е уникално удобен, защото в началото бебчетата спят много. Била съм по 5-6 навън лятото и той си е кротувал в коша.
      3. Летен вариант - още не съм го пробвала, според мен ще ни върши работа.
      4. Багажник - адски удобен - побира много покупки, нито е дълбок, нито е плитък...

      Като цяло малко ме дразни, че не е много маневрена самата количка. Предните гуми (малките) са малко келпави, защото като е по-натоварена количката се повдигат и зациклят, но като цяло се качвам и слизам лесно по стълби и тротоари с нея, защото задните гуми са по-големи и самата рама е по-висока и не опира в земята. Това бих посочила като недостатък - не е много мобилна, управлява се с малко повече усилие от твоя страна...

      Мисля, че си оправда парите де :)

      Надявам се, че бременността ти върви леко досега :) Какво ще е бебчето? Остава ти малко, и ще си гушкаш бебока! Пожелавам ти успех, леко да минава всичко и Господ да помага :)

      Между другото - Пловдив ми е един от любимите градове, там сме били гаджета с мъжа ми, и са едни от най-хубавите ми спомени.. често ходим там и винаги се чувстваме много добре..
      Надух ти главата, спирам! Хайде чао и поздрави от мен :*


      Изтриване
    2. Наде, здравей! Изчетох всичко на едни дъх! Благодаря ти за подробните разяснения. маневреността на количката е доста важна, така, че май ще трябва да обмислим... Очакваме момченце, много сме щастливи, но и много се страхувам, преди около година преживяхме ужасни неща и кошмарите ми зачестяват напоследък :(! Но се опитвам да бъда много позитивна и нямам търпение да гушна бебчо.
      Изчитам на един дъх всичко, което си писала, много ми допадаш, а и изглеждаш страхотно! Всичко взето на куп те прави лъчезарна, а разказите ти - интересни.
      Много се радвам, че обичате Пловдив! Ако искаш, може да се срещнем някой път, когато сте тук. Много ще се радвам! Ако искаш може да се видим и във FACEBOOK....моят е Надежда Георгиева!
      Поздрави и от мен!
      П.С. Борис е страхотен!

      Изтриване
    3. Поздравления за бъдещата рожбичка! Мисли позитивно и само хубави неща, сега това е най-важно :)
      Радвам се, че ти допада блога, аз и бебчо :) и много ще се радвам да се запознаем в Пловдив някой път...
      Има много Н.Георгиева във фейсбук и не зная коя си :( ако искаш по-добре ти не намери, че съм с по-нестандартно име Nadezhda Samichkova.
      Благодаря ти още веднъж, че преживяваш моите истории и съм докоснала още едно майчино сърце! До скоро, пиши отново Наде!

      Изтриване