понеделник, 16 април 2012 г.

Бременна в 19 седмица



Така изглежда мама през 19 гестационна седмица от бременността. През изминалата седмица отново имах вълнуваща среща с моето бебенце. Както винаги аз и най-прекрасният бъдещ татко отидохме заедно на женска консултация. Този път и той беше поканен от лекарката да присъства на прегледа и за първи видя сина си по време на ултразвуковия мониторинг.
Аз както винаги се просълзих от щастие. Изживях още един момент от онези, които спират дъха ни, а таткото беше на седмото небе от радост. Малкият човек беше заел забавна поза, сякаш седнал на дивана пред телевизора със скръстосани крачета, което предизвика усмивките ни, а в следващият момент вече си беше засмукал палчето. Удивително е как малките живеят в собствения си миниатюрен свят.

Бебенцето ни в седмица 19



За да е по-ясно какво се случва в тази седмица и какви промени настъпиха през последния месец, реших да пиша по-структурирано:

19 седмица във факти:

Прегледи:  микробиология, биохимичен скрининг /БХС/ - 2-ра част, женска консултация.
Мама:  +1 кг. за последния месец, както и +2 см. обиколка на коремче. Вече ми личи и гордо си показвам коремчето, като нося прилепнали блузки. А относно панталоните, открих, че най-удобната долна дреха е клинът! Чувствам се разкошно в клин, разбира се, не в комбинация с прилепналата блузка, а с широка по-дълга туника.
Бебе: лекарката установява, че е пораснало много през последния месец, размерите и развитието му отговарят на съответната седмица.
Красиви мигове: Движенията на малкото човече стават все по-активни, предимно когато съм в легнало положение или когато се храня; връзката ми с него става все по-голямас всеки изминал ден. Сутрин ме буди с ритничета, които можеби означават "мамо, гладен съм"
Покупки: 2 бодита и 2 чифта чорапки.
Симптоми: тежест в корема, киселини, задъхване /недостиг на въздух/, неспокоен сън /безсъние/.., неутолима жажда /изпивам около 2 литра вода дневно/, гадене /все по-рядко.. свежда се до веднъж седмично, ако прекаля със смесването на различни групи храни/, болки в кръста отвреме навреме.
Храни: непреодолимо желание за банани, паста (може сутрин, обед и вечер) със сирене и масло, френски кроасани и много "зеленини и треви" - спанак, айсберг, броколи, рукола.
Тревоги: "ниска плацента", което според лекарката не е притеснително и вероятно плацентата ще "мигрира" малко и ще си дойде на мястото, трябва да я следим. Препоръча ми да си почивам повече, да избягвам физическо и психическо натоварване.. в тази връзка се наложи да изляза в болничен и да спазвам препоръките й. 
Свободно време: чета книги, кулинарни блогове, бебешки блогове; разхождам се около 30 мин. на ден - бавно и спокойно, заредена с вода срещу дехидратация; приготвям любимите храни за таткото и мен (.. и бебето)..

***

благодаря ви, че наминахте!




Няма коментари:

Публикуване на коментар