петък, 20 април 2012 г.

Петък

Петък. Слънчев и пролетен. Ще направя ягодова лимонада.


Необходими са:
няколко големи ягоди
2 лимона
натрошен лед (по желание)
пресни ментови листа
1 с.л. домашен мед
500 мл. вода (може и газирана)

Начин на приготвяне: Смесваме блендираните ягоди, сока от 2та лимона + 2-3 цели шайби лимон, натрошения лед, меда, водата и ментовите листенца. Наслаждаваме се на свежия вкус!




















Сядам да почета новата си книга. Падам си по сериозно четиво, но сега докато съм бременна (сигурно е от хормоните) предпочитам 'по-лигави' романчета, леки и комерсиални. Такива, които забравяш веднага щом прочетеш, но пък ти остава приятно чувство. 
Няколко дълбокофилософски заглавия на японски автори чакат в нощното ми шкафче, но ще почакат известно време.
Новата книга грабнах просто ей така от рафта на близката книжарница, защото ми хареса заглавието (понякога съм доста първосигнална).






Прибрах се, отворих я и останах приятно изненадана от интересното предисловие:


Някога аз бях ти,
пазех тайна,
бях ти верен.

Какво се случи,
дете златокосо,
каква стана после?
Аз не бях там.

Лудешки затичана,
с волен смях
под яркото слънце,
ти ме настигна,

но друг спечели твоето сърце
в онзи ден...
Една усмихната лъжа
с танц пресече пътя ти.

Ти го последва
в гората
и никой не видя
вълка с качулка.

А сега стоиш
и се взираш в мен
с изпоцапана рокля
и зелени от тревата колене.

Как да хвана ръката ти и да остана,
как да излекувам тази смърт през май?

Този ден,
тази нощ,
този час,
тежка тегоба,

това мстило,
тази страница,
тази молитва
за теб...


'Малката червена шапчица', Кристина Рейхил, от 'Да се гмурнеш за бяла роза'


Следва още един цитат на Леонард Коен:


Във всичко има пукнатина.
Така прониква вътре светлината.



***


благодаря ви, че споделихте с мен своя петък

Няма коментари:

Публикуване на коментар